Snabb leverans - Frakt från 39kr |
Låga priser | Nöjda kunder |
Köp- och leveransvillkor
Priser
Alla priser anges inklusive moms (25%) och i svenska kronor.
Vi reserverar oss för prisändringar på grund av onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser etc. eller förändrad moms.
Vi förbehåller oss också rätten att justera priserna utan föregående avisering.
Betalningsalternativ
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna, en postförskottsavgift på 55 kr tillkommer utöver vanliga avgifter.
Vi har valt att inte erbjuda denna tjänst längre p.g.a för mycket outlösta beställningar.
Dock kan vi göra undantag och låsa upp detta alternativ, MEN enbart efter att Du som kund först kontaktat oss om det via support@swedenpiercing.se
Leveranstid
Vår normala leveranstid är 1-3 vardagar efter mottagen beställning. Anges annan leveranstid i produkttexten på en viss vara så är det de som gäller.
Beställningar med postförskott kan dock ta någon dag extra p.g.a stopptider, aviförsändelser.
Under högsäsong, helger och högtidsdagar kan leveranstiderna vara något längre.
Beställningsvara
Artiklar som är försedda med "Beställningsvara" under Lagerstatus är varor som beställs från våra leverantörer efter köpt vara i e-buitken.
Detta för att kunna effektivisera lagerhantering och sortiment.
Leveranstiden för dessa varor är något längre, dock så ligger de normalt mellan 5-10 arbetsdagar.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Fraktkostnaden är viktbaserad och ligger för närvarande på:
- Upp till 100g = 39kr
- 101g-500g = 49kr
- 501g och uppåt = 79kr.
Vid beställningar på högre vikter, ta kontakt med oss för säkrare fraktpriser.
Värt att komma ihåg är att ett piercingsmycke väger normalt mellan 1-2g styck, större pluggar/tunnlar har dock en högre vikt.
Reklamation och returrätt
Om du skulle få hem en trasig vara, fel antal eller fel vara/färg så vill vi att du meddelar oss så snart som möjligt.
Lättast är att du skickar ett mail till oss (support@swedenpiercing.se).
Meddela vad som är fel samt ordernumret så vi snabbare kan lösa problemet.
Kontrollera alltid att innehållet i ditt paket stämmer när du har fått det.
OBS! Skicka ej tillbaka något innan du har kontaktat oss.
Ångerrätt
Hos oss har du 14 dagars ångerrätt. Fristen börjar gälla från den dag som du mottager varan.
För att ångerrätten ska gälla krävs att varan är oanvänd.
Detta är av hälso- och smittspridningsskäl och för din säkerhet.
Varorna ska skickas tillbaka till oss i vadderade kuvert då det minskar risken för att de ska försvinna under transporten.
Kontakta oss ALLTID innan du skickar tillbaka något.
Vi vill veta anledning till returen och hur du helst vill ha det löst, återbetalning eller byte till annan vara.
Du ska alltid skriva ditt namn, adress och ordernummer från ditt köp.
Vi har som mål att kontakta dig med en lösning eller besked inom en vecka efter att vi fått ditt kuvert.
För att underlätta vår hantering skriv gärna avsändare utanpå kuvertet!
Byte
Om du vill byta varan till någon annan modell eller storlek så skriver du bara till vilken modell/storlek.
När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten!
Vid byte av vara står vi för frakten tillbaka till kund. Om det är vi som packat fel vara så står vi för både frakten tillbaka till oss och till dig.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.